Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlak ZSSK
Vlak Železničnej spoločnosti Slovensko. Foto: SITA/Branislav Bibel.
9. decembra 2018 20:56 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Medzi Bratislavou a Košicami naďalej premávajú štyri páry vlakov InterCity

Najrýchlejší pár vlakov IC 44 a IC 45, jazdiaci do a z Viedne cez Kittsee, zvládne cestu v smere z Bratislavy do Košíc za 4 hodiny 36 minút a opačne z Košíc do Bratislavy za 4 hodiny 40 minút.

Na hlavnej domácej železničnej trati Bratislava – Košice v rámci diaľkovej vnútroštátnej dopravy naďalej premávajú denne štyri páry vlakov InterCity (IC). Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) prevádzkuje osobnú dopravu od nedele 9. decembra podľa nového cestovného poriadku 2018/2019.

Najrýchlejší pár vlakov IC 44 a IC 45, jazdiaci na uvedenej trase do a z Viedne cez Kittsee zvládne cestu v smere z Bratislavy do Košíc za 4 hodiny 36 minút a opačne z Košíc do Bratislavy za 4 hodiny 40 minút. Zastavuje aj v staniciach Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka. Ostatné vlaky IC prejdú trať z Bratislavy za 4 hodiny 47 minút, z Košíc za 4 hodiny 48 minút, výnimkou je pár vlakov IC 522 a IC 523 (z Bratislavy 4 hodiny 49 minút, z Košíc 4 hodiny 50 minút).

Medzi Bratislavou a Košicami rýchlejšie

Medzi Bratislavou a Košicami cez Žilinu jazdí denne sedem párov „šesťstovkových“ rýchlikov. V úseku Bratislava – Púchov sú vedené rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, pričom čas jazdy medzi Bratislavou a Košicami sa skrátil o desať minút (5 hodín 40 min) a medzi Bratislavou a Žilinou o štyri minúty (2 hodiny 27 min).

Rýchliky odchádzajú z Bratislavy Hlavnej stanice o desať minút neskôr, odchody z Košíc ostávajú nezmenené. „Z dôvodu výstavby koridoru budú pridané prirážky k jazdným časom v úseku Štrba – Poprad-Tatry,“ uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Nočné spojenie naďalej zabezpečia vlaky R 614 a R 615 Zemplín zo stanice Bratislava-Nové Mesto do Humenného a späť.

Foto: slovakrail.sk.
Kratšie jazdné časy regionálnych rýchlikov

Na trase Bratislava – Žilina a Bratislava – Trenčín sú vedené „sedemstovkové“ regionálne rýchliky obdobne ako od prvej zmeny predošlého cestovného poriadku. „Všetky vlaky kategórie RR 7XX okrem vlaku RR 715 Javorina pôjdu rýchlosťou 160 km za hodinu. Zároveň dôjde k skráteniu jazdných časov týchto vlakov v rozsahu jeden až osem minút na celej trase Bratislava – Žilina,“ priblížil Kováč.

Medzi Bratislavou a Košicami cez Zvolen 17 rýchlikov

Na trati Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica /Košice bude po novom premávať denne sedemnásť rýchlikov, z toho deväť medzi Bratislavou a Banskou Bystricou (päť smer Ban. Bystrica, štyri smer Bratislava), sedem medzi Bratislavou a Košicami (tri smer Košice, štyri smer Bratislava) a jeden zo Zvolena do Košíc.

Foto: slovakrail.sk.
Dva nové regionálne rýchliky Bratislava – Nové Zámky

Medzi Novými Zámkami a Bratislavou budú šesťkrát v týždni (pracovné dni a sobota/nedeľa) premávať dva nové regionálne rýchliky RR 870 Pressburg Bratislava – Nové Zámky (z Bratislavy pokračuje ako vlak EC 282 Metropolitan Slovenská strela do Prahy) a RR 873 Pressburg Bratislava – Nové Zámky (vedený ako pokračovanie EC 283 Metropolitan Slovenská strela z Prahy). Pre dochádzajúcich do Bratislavy na rannú zmenu bude v úseku (Levice) – Šurany – Bratislava vlak 800 Poľana nahradený novým vlakom REX 1850 Sládkovič.

Deväť párov rýchlikov medzi Zvolenom a Žilinou

„Na trati Zvolen/Banská Bystrica – Žilina bude premávať celkovo deväť párov rýchlikov, vrátane jedného posilového vlaku. Vlaky budú vedené v dvojhodinovom taktovom režime, pričom štyri páry vlakov pôjdu ako priama linka Zvolen/Banská Bystrica – Žilina – Ostrava,“ poznamenal Kováč. Na trati Banská Bystrica – Margecany budú regionálne expresy po novom jazdiť ako regionálne rýchliky radené z troch až štyroch vozňov 2. triedy vrátane vozňa na prepravu bicyklov.

Foto: SITA/Marko Erd.
Viaceré rýchliky s novými názvami

„Rozsah posilových vlakov zostáva zachovaný, pričom vybrané posilové vlaky budú vedené rýchlosťou 160 km za hodinu, čím dôjde k skráteniu jazdného času od šesť do jedenásť minút,“ dodal Kováč. Viaceré rýchliky a regionálne rýchliky majú zmenené názvy.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame