Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
SITA/Jozef Jakubčo
22. júla 2016 14:52 Ostatné od Nasa DopravaSITA

Harmonizáciu vlakov a autobusov možno stále vylepšovať

Nový prezident Zväzu autobusovej dopravy Peter Sádovský povedal, že najprv je potrebné počkať na konkrétnu náplň činnosti budúcej agentúry pre objednávanie výkonov vo verejnej železničnej a autobusovej doprave. Tá by mala mať množstvo úloh a s jej vytvorením v podobe dopravnej autority počíta súčasná vláda. V novom systéme nastavenia verejnej dopravy by podľa šéfa zväzu mali mať dôležitú úlohu regióny. 

V harmonizácii verejnej vlakovej a autobusovej dopravy na Slovensku, prípadne mestskej hromadnej dopravy, je vždy čo vylepšovať. A to napriek tomu, že v určitej podobe trvá dlhé roky. Ako povedal nový prezident Zväzu autobusovej dopravy (ZAD) Peter Sádovský v rozhovore pre agentúru SITA, najprv je potrebné počkať na konkrétnu náplň činnosti budúcej agentúry pre objednávanie výkonov vo verejnej železničnej a autobusovej doprave. Tá by mala mať množstvo úloh a s jej vytvorením v podobe dopravnej autority počíta súčasná vláda.

„Ak sa nastaví nový systém, v každom prípade by hlas regiónu pri akomkoľvek rozhodovaní mal byť silný, ak nie rozhodujúci. Sme v každodennom kontakte so zákazníkom a veríme, že ľudia, ktorí žijú a pracujú v konkrétnom regióne, najlepšie vedia, aké sú v ňom potreby cestujúcich, kde sú školy, zdravotné zariadenia, obchody a podobne,“ uviedol Sádovský.

Dúfa, že cestujúci budú mať lepšiu ponuku služieb. „To je cesta, ako ich prilákať do verejnej hromadnej dopravy, aby nesedeli v autách,“ tvrdí šéf zväzu autobusárov. Sádovský je zároveň generálnym riaditeľom spoločnosti Slovak Lines, a. s., zabezpečujúcej prímestskú autobusovú dopravu v Bratislavskom samosprávnom kraji.

Ako by mohla optimálne fungovať koordinácia vlakov a autobusov, aby sa dopĺňali, to je podľa prezidenta zväzu na odbornú diskusiu. „Treba dať dohromady v prvom rade odborníkov a hľadať riešenia v regiónoch, to znamená zástupcov železníc a autobusových spoločností, vo väčších mestách je potrebné zobrať do diskusie aj podniky mestskej hromadnej dopravy,“ navrhuje Sádovský. Je potrebné podľa neho využiť maximálne existujúce znalosti a skúsenosti, aby sa nastavili optimálne cestovné poriadky.

„To, že železnica je nosná, myslím, nespochybňuje nikto. Má svoju vlastnú trať a kapacitu odviezť veľké množstvo cestujúcich. Pripraviť spolu so železnicou lepšiu ponuku pre cestujúcich, to by mal byť základ riešenia,“ očakáva.

Súčasná koaličná vláda na čele so Smerom – SD považuje za jednu zo svojich priorít v doprave efektívnejšiu spoluprácu verejnej autobusovej a železničnej dopravy. Vláda má pripraviť podmienky pre vznik dopravnej autority, ktorá by zastrešila objednávanie výkonov vo verejnom záujme v železničnej, ako aj v autobusovej doprave a zabezpečila nevyhnutnú synchronizáciu jednotlivých spojov. Zámerom je zvýšenie dostupnosti a komfortu kombinovanej dopravy a ochrany práv a záujmov cestujúcich.

Vláda chce podporovať aj intenzívnejšie budovanie systémov integrovanej dopravy, zabezpečenie stabilného, dostatočného a udržateľného spôsobu financovania verejnej osobnej dopravy a modernizáciu vozidlového parku podnikov mestskej hromadnej dopravy.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies