Európska komisia potvrdila, že tranzit sa nepovažuje za vysielanie pracovníka

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Diaľnice - autá
Ilustračné foto: pixabay.com.

Prepravcovia sa tak nebudú musieť riadiť legislatívnymi predpismi krajín, cez ktoré tranzitujú.

BRATISLAVA 6. decembra (SITA) – Európska komisia potvrdila, že tranzit sa nepovažuje za vysielanie pracovníka. Prepravcovia sa tak nebudú musieť riadiť legislatívnymi predpismi krajín, cez ktoré tranzitujú. Vyplynulo to z utorkového rokovania Rady pre dopravu, telekomunikácie a energetiku (TTE) v Bruseli, informovalo v stredu Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

„Privítajú to najmä malé a stredné firmy, ktorým hrozila zbytočná byrokratická záťaž a ďalšie náklady,“ povedal na rokovaní minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd).

Dva rozdielne prístupy k vysielaniu pracovníkov 

Diskusia ministrov podľa rezortu dopravy ukázala, že najdôležitejšou témou balíka mobility ostáva sociálny pilier, ktorý by mal stanoviť pravidlá pre prácu vodičov v odvetví cestnej dopravy prostredníctvom lex specialis, teda špeciálneho predpisu v rámci cestného balíka.

Vystúpenia ministrov potvrdili dva základné a rozdielne prístupy pri uplatňovaní smernice o vysielaní pracovníkov pri medzinárodnej doprave a kabotáži, možnosti trávenia povinného týždenného odpočinku v kabíne vozidla alebo budúceho využívania inteligentných tachografov.

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek. Foto: SITA/Marko Erd.

Šoféri by si mali vybrať, kde chcú prespať 

„Usilujeme sa o čo najlepšie nastavenie podmienok pre našich autodopravcov. Rokovania však nie sú jednoduché,“ uviedol Érsek. „Čo sa týka odpočinku kamionistov, tu presadzujeme, aby si šoféri sami mohli vybrať, kde chcú prespať, či v kabíne kamióna, alebo v hoteli. My chceme presadiť bázu dobrovoľnosti, ale s dodržiavaním prestávok, ktoré sú predpísané,“ priblížil minister.

Štáty by mali rozhodovať o forme poplatkov za infraštruktúru

V Bruseli rezonovala aj otázka celoplošného spoplatnenia na základe prejdenej vzdialenosti pre všetky typy vozidiel, s čím Slovensko nesúhlasí. „Zastávame názor, že jednotlivým štátom má byť ponechaná možnosť rozhodnúť sa, akou formou budú vyberať poplatky za využívanie infraštruktúry. Takéto poplatky pre ľahké vozidlá by priniesli neprimeranú finančnú záťaž pre ich prevádzkovateľov,“ povedal Érsek.

Ministri na rokovaní potvrdili snahu o prijatie opatrení, ktoré zabezpečia výmenu informácií medzi členskými štátmi pri vymáhaní nezaplatených poplatkov. Ministri na rokovaní Rady TTE takisto potvrdili, že sú pripravení podporiť legislatívne zmeny v oblasti spolupráce v boji proti takzvaným schránkovým firmám.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať