Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Do železničných podnikov by sa mali vrátiť odborníci

Ministerstvo dopravy a výstavby SR a Železnice Slovenskej republiky majú do januára budúceho roka posúdiť vplyv prípadnej eliminácie 234 kilometrov tratí s nízkym využitím bez osobnej dopravy a ďalších 91 km tratí s minimálnou osobnou dopravou. Ilustračné foto: SITA/Marko Erd

Šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková v súvislosti s vymenovaním nového ministra dopravy Árpáda Érseka očakáva, že okrem návratu odborníkov do štátnych železničných podnikov sa bude riešiť aj generačná kríza v bežných železničiarskych profesiách. 

Šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková v súvislosti s vymenovaním nového ministra dopravy Árpáda Érseka (Most – Híd) označila za dôležité, aby sa na kľúčové manažérske pozície v štátnych železničných spoločnostiach vrátili odborníci. Riešiť podľa nej treba aj generačnú krízu v bežných železničiarskych profesiách, ktorú spôsobil štátom riadený rozvrat železničného školstva a neustále zoštíhľovanie železničných firiem najmä na úkor výkonných pracovníkov.

„Kedysi sa vedenie unitárnych železníc zmestilo do jednej budovy v Bratislave, po transformácii na tri samostatné podniky potrebujú nové riaditeľstvá až tri budovy. Ľudia v nich majú výborné platy, ale robotníci medzi koľajami sa musia často uspokojiť s 500 – 600 eurami v hrubom,“ upozornila Mertinková. Tvrdí, že nafúknuté riaditeľstvá potrebujú redukčnú diétu a ušetrené peniaze treba presunúť do prevádzky, aby sa zvýšila atraktívnosť klasických železničiarskych profesií pre mladých ľudí, ktorí sa rozhodujú pre budúce povolanie.

Odborníčka si myslí, že je neudržateľné, aby sa modernizácia železničných tratí a vlakov financovala len z eurofondov. Príklad si podľa nej treba zobrať z Česka, kde začali s modernizáciou koridorov na vyššie rýchlosti už v 90. rokoch minulého storočia a pred vstupom do Európskej únie zmodernizovali z vlastných zdrojov takmer 600 kilometrov za 65 mld. CZK. „Doteraz k tomu s pomocou eurofondov pribudlo ďalších 400 kilometrov a je predpoklad, že do roku 2020 s výnimkou niektorých uzlov zmodernizujú všetky štyri koridory v dĺžke vyše 1 300 kilometrov,“ priblížila Mertinková.

Dodala, že v ČR sa jazdí rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu na 389 kilometroch tratí, u nás je to len 140 kilometrov za hodinu. „Aktuálne však túto rýchlosť využíva iba šesť vlakov RegioJetu, lebo Železničná spoločnosť Slovensko nemá dostatok vhodných vozidiel pre vozbu šiestich párov rýchlikov,“ uzavrela Desana Mertinková.

(1 EUR = 27,026 CZK)

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 1. septembra 2016Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...