Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Rozostavaný úsek D1 Budimír - Bidovce. Foto: SITA/Viktor Zamborský.
19. novembra 2018 16:41 Cestná doprava od Nasa DopravaSITA

Diaľničný úsek D1 Budimír – Bidovce má byť hotový do decembra 2019

Ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka o tom ubezpečil generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin. 

Zástupcovia Európskej komisie, členovia monitorovacieho výboru a poradného orgánu JASPERS, spolu s ministrom dopravy a výstavby Arpádom Érsekom v pondelok kontrolovali, ako pokračuje výstavba diaľničného úseku D1 Budimír – Bidovce pri Košiciach.

Minister Érsek na brífingu uviedol, že stavba napreduje napriek zosuvu pôdy v záreze na desiatom kilometri. Ocenil rýchle technické riešenie problému zo strany zhotoviteľa. Generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin ministra ubezpečil, že táto časť diaľnice bude hotová v decembri 2019.

Pripravujú tendre na R2 pri Košiciach

„Hovoril som so zhotoviteľom, že chcem, aby sa stavba dokončila riadne a načas, aby sa mohlo plynulo začať stavať na úseku rýchlostnej cesty R2 Košice-Šaca – Košické Olšany,“ povedal Érsek s tým, že výberové konanie na dlhšiu časť vypíšu ešte v tomto roku a začiatkom budúceho roku aj na kratšiu časť.

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek na stavbe D1 pri Košiciach. Foto: SITA/Viktor Zamborský.

Rýchlostná cesta R2 medzi Šacou a Košickými Olšanmi bude prepájať diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4 Košice – Milhosť s pokračovaním na hranicu s Maďarskom. Skompletizuje sa tak severojužné diaľničné prepojenie a vznikne južný obchvat Košíc, ktorý urýchli dopravu nielen Košičanom a celému regiónu, ale najmä tranzitnú doprava z Poľska a Maďarska.

Výstavba úseku D1 stojí vyše 197 miliónov eur 

Úsek D1 Budimír – Bidovce bude dlhý 14,4 kilometra a ukončený má byť v decembri 2019. Okolité komunikácie sa napoja cez štyri mimoúrovňové križovatky Budimír, Hrašovík, Košické Olšany a Bidovce. Úsek je financovaný z európskych štrukturálnych investičných fondov a celková výška nenávratného finančného príspevku predstavuje 203 miliónov eur. Zmluvná hodnota diela je vyše 197 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (236 mil. eur. vrátane DPH).

Práce na stavbe úseku D1 Budimoír – Bidovce pokračuje podľa plánu. Foto: SITA/Viktor Zamborský.
Zmodernizované trate, nové električky

Minister Érsek spolu s členmi monitorovacieho výboru si potom pozreli dokončenú druhú etapu modernizácie električkových tratí v Košiciach. Mesto modernizovalo takmer osem kilometrov rozhodujúcich tratí za 94 miliónov eur z eurofondov. Obyvatelia mesta využívajú aj 46 nových električiek, čo je podľa Érseka výrazný krok z zatraktívneniu verejnej osobnej dopravy v meste.

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (vpredu vpravo) pri jazde električkou po zmodernizovaných tratiach z obratiska Havlíčkova do Auparku v Košiciach. Foto: SITA/Viktor Zamborský.

Érsek za výrazný úspech považuje aj to, že Brusel Košiciam preplatí 15 mil. eur na DPH, ktoré pôvodne nepovažoval za oprávnený výdavok. Dodal, že Košice sú dobrým príkladom využitia európskych peňazí na rozvoj infraštruktúry. Ocenil, že mesto pripravuje ďalšie infraštruktúrne projekty – modernizáciu údržbovej základne Depo a projektovú dokumentáciu na pokračovanie modernizácie električkových tratí Alejová – križovatka VSS a križovatka VSS – sídlisko Nad jazerom.

Električková doprava v Košiciach. Foto: SITA/Viktor Zamborský.

 

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies