Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Najväčší podiel na celkovom meškaní vlakov z hľadiska počtu minút mali cudzie vplyvy (63,7 %), z viny ZSSK bolo 16,15 % zameškaných minút. Foto: slovakrail.sk.
5. januára 2018 16:44 Železničná doprava od Nasa DopravaSITA

Cieľový vlakový grafikon do roku 2020 sa postupne napĺňa, tvrdí rezort dopravy

Obnovenie prevádzky štátnych InterCity vlakov podľa ministerstva dopravy potvrdilo, že verejnosť má záujem o takýto druh dopravy a tie opodstatnene plnia svoju funkciu.

BRATISLAVA 5. januára (SITA) – Cieľový grafikon osobnej železničnej dopravy do roku 2020 sa podľa Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV) postupne napĺňa. Zámerom je dovtedy zdynamizovať železničnú dopravu na hlavných ťahoch, zlepšiť prípojovosť vlakov a umožniť postupné zahustenie dopravy na demograficky silných traťových úsekoch. Obnovenie prevádzky štátnych InterCity (IC) vlakov potvrdilo, že verejnosť má záujem o takýto druh dopravy, uviedol rezort.

„Ministerstvo dopravy v záujme zlepšenia dopravy v hlavnom meste podporuje železničnú dopravu, ktorá v súčasnosti predstavuje jeden z najspoľahlivejších a bezpečných dopravných systémov. Svedčí o tom aj narastajúci záujem verejnosti,“ informoval rezort agentúru SITA. Železničná doprava podľa ministerstva trpí tým, že sa do nej desiatky rokov neinvestovalo a posledné roky týchto snáh nestačia na vyrovnanie sa ostatným stredoeurópskym krajinám.

Ilustračné foto: SITA/Ivan Fleischer.

Nevyhnutná je postupná modernizácia hlavných tratí

Pre zlepšenie podmienok vlakovej dopravy je potrebná postupná modernizácia všetkých kľúčových tratí na Slovensku. Zdroje Európskej únie cez Nástroj na prepájanie Európy (CEF) umožnia modernizáciu železničnej trate v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad – Tatry, ako aj trate v dvoch úsekoch medzi Devínsku Novou Vsou a štátnou hranicou SR a ČR.

Z týchto prostriedkov bude tiež zabezpečená implementácia GSM-R do siete Železníc Slovenskej republiky na trati Varín – Košice – Čierna nad Tisou – hranica SR a Ukrajiny i dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, úsek Žilina – Varín.

„Európske zdroje nepostačujú a preto bude do budúcnosti nevyhnutné využívať vlastné zdroje. Preto aj tu je na mieste debata o otvorení dlhovej brzdy,“ konštatovalo ministerstvo dopravy.

Ilustračné foto: SITA/Ľudovít Vaniher.Ilustračné foto: SITA/Ľudovít Vaniher.

Záujem obnovené priame rýchliky Bratislava – Košice cez Zvolen

Ako opodstatnené sa podľa rezortu ukázalo aj obnovenie priameho denného vlakového spojenia na južnom ťahu Bratislava – Zvolen – Košice, čo sa prejavilo aj vo zvyšujúcom sa záujme verejnosti o túto trasu. Cestujúci už totiž vo Zvolene nemusia prestupovať. Bratislavu a Košice cez Zvolen tak spojili tri denné vlaky v smere do Košíc a štyri do Bratislavy. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) ročne prepraví v rýchlikoch južnou trasou medzi Bratislavou a Košicami vyše 1,3 milióna cestujúcich.

Ministerstvo tvrdí, že sa sústreďuje aj na to, aby verejnosť cestovala vo vlakoch nielen rýchlo, ale aj komfortne a čisto. „Pravidelne vykonávame kontroly vo vlakoch. Celkovo za rok 2017 sme vykonali 48 kontrol u ZSSK a 22 kontrol u dopravcu RegioJet,“ dodalo ministerstvo dopravy.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...