Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Cieľom parkovacej politiky je menej áut v Bratislave

Navrhované rozšírenie siete staníc technickej a emisnej kontroly áut nepovažuje ministerstvo dopravy a výstavby za jednostranné otvorenie tejto činnosti. Ilustračné foto: Pixabay.com

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal tvrdí, že mesto sa blíži k finálnemu riešeniu parkovacej politiky, väčšie možnosti v nej podľa neho dostanú jednotlivé mestské časti.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal tvrdí, že mesto sa blíži k finálnemu riešeniu parkovacej politiky. Podľa primátora bude výhodná pre všetkých zúčastnených – pre mesto, mestské časti, a hlavne pre Bratislavčanov. Nesrovnal to uviedol po tom, ako sa v utorok 18. októbra uskutočnilo zasadnutie Komisie dopravy a informačných systémov.

Poslancom mestského zastupiteľstva a členom komisie Nesrovnal, experti hlavného mesta a spoločnosti Deloitte predstavili model fungovania parkovacieho systému v Bratislave. Nesrovnal zároveň dodal, že hlavným cieľom zavedenia jednotnej celomestskej parkovacej politiky je menej áut v meste a viac miesta na parkovanie pre rezidentov.

Mestské časti budú mať väčšie možnosti

Podľa Nesrovnala sa mesto rozhodlo pre verziu, kde oveľa väčšie možnosti dostanú jednotlivé mestské časti. „Presne toto je pole, kde vnímam jasnú kompetenciu mestských častí, ktoré najlepšie vedia, čo potrebujú ich obyvatelia na každej konkrétnej ulici,“ doplnil Nesrovnal.

Centrálna bude podľa neho len strecha systému, ktorú bude spravovať mesto. Primátor parkovaciu politiku považuje za základný nástroj mesta v oblasti regulácie individuálnej automobilovej dopravy. Zároveň je systém podľa neho veľkým krokom smerom k ďalšiemu skvalitneniu služieb mesta svojim občanom.

Audit pred zavedením parkovacej politiky vykonala spoločnosť Deloitte. „Okrem interných kapacít sme využili aj externých odborníkov a navrhli sme riešenie, ktoré by malo vyhovovať všetkým zúčastneným,“ povedal Nesrovnal. Podľa predsedu Komisie dopravy a informačných systémov Jozefa Uhlera je parkovacia politika prvým veľkým krokom k tomu, aby si mesto a mestské časti vedeli regulovať množstvo áut v uliciach.

 

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 19. októbra 2016Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...