Cesty druhej triedy pri Medzilaborciach zmodernizujú Inžinierske stavby

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Cesty
Ilustračné foto: pixabay.com.

Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja vynaloží na rekonštrukciu ciest druhej triedy II/567 Čabalovce – Hostovice a II/575 Medzilaborce okružná križovatka – Palota 1,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty

BRATISLAVA 31. augusta (SITA) – Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja (SÚC PSK) vynaloží na modernizáciu ciest druhej triedy II/567 Čabalovce – Hostovice (v dĺžke 5,3 kilometra) a II/575 Medzilaborce okružná križovatka – Palota (7 km) 1,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,21 mil. eur vrátane DPH). Zákazku zadala spoločnosti Inžinierske stavby, a. s., Košice. Vyplýva to z výsledku verejného obstarávania na základe výzvy na predkladanie ponúk vyhlásenej v apríli tohto roku.

„Predmetom zákazky je realizácia stavebných prác na prepojení miest Snina – Medzilaborce – Krosno, ktoré tvoria druhotriedny a treťotriedny uzol v programovom území v dopravnej sieti programu Interreg V-A Poľsko – Slovensko. Projekt je umiestnený strategicky do oblasti, ktorá má potenciál hlavne v oblasti turistického ruchu a cezhraničnej spolupráce,“ informovali prešovskí krajskí cestári.

Zo siedmich ponúk boli tri vylúčené

Projekt bude financovaný z prostriedkov Európskej únie v rámci spomínaného programu cezhraničnej spolupráce Slovenska a Poľska.

Predpokladaná cena prác plánovaných pôvodne na osem mesiacov bola 2,83 mil. eur bez DPH. Ponuku predložilo spolu sedem uchádzačov, cestári vyhodnotili štyri a tri vylúčili. Spoločnosť Cesty SK, s. r. o., Košice navrhla cenu 2,4 mil. eur s DPH, Doprastav, a. s., Bratislava 3,24 mil. eur a Metrostav, a. s., organizačná zložka Bratislava 3,35 mil. eur.

Ponuky firiem Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby, s. r. o., organizačná zložka Bratislava (cena 2,98 mil. eur s DPH), Eurovia SK, a. s., Košice (2,93 mil. eur) a Strabag, s. r. o., Bratislava (3,28 mil eur) boli vylúčené. „Uvedení uchádzači vo svojej ponuke v rámci druhého kritéria na vyhodnotenie ponúk – lehota výstavby v celých kalendárnych dňoch – uviedli lehotu výstavby v týždňoch,“ oznámili cestári dôvod vylúčenia v správe o zákazke.

Oprava ciest má trvať najviac dvadsaťštyri týždňov

Zhotoviteľ sa podľa zmluvy o dielo zaviazal vykonať práce najneskôr do 24 týždňov. Zároveň má zrealizovať 70 % finančnej hodnoty stavby v ucelených častiach s ukončenými konštrukčnými vrstvami vozovky vrátane spevnenia krajníc a dopravným značením do 30. októbra tohto roku z dôvodu začatia zimnej údržby od 1. novembra.

„Po termíne 31. 10. 2017 bez súhlasu objednávateľa nezačne stavebné práce na oprave krytu vozovky. Ostatné práce súvisiace s plnením predmetu diela, ktoré nebudú obmedzovať výkon zimnej služby objednávateľa, môže zhotoviteľ realizovať v plnom rozsahu,“ uvádza sa v zmluve.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať