Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlak Železničnej spoločnosti Slovensko na Hlavnej stanici v Bratislave. Foto: zsr.sk.
14. septembra 2018 18:53 Železničná doprava od Nasa DopravaNasaDoprava.sk

Cestujúci uväznení vo vlaku majú byť nadštardandne odškodení

Cestujúcich, ktorí minulý týždeň zostali uväznení vo vlaku pre rozsiahle poškodenie trakčného vedenia v Bratislave, majú odškodniť nad rámec zákona.

Generálneho riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovensko Filipa Hlubockého k tomu vyzval minister dopravy a výstavby Arpád Érsek na dnešnom stretnutí. Zároveň apeloval na zintenzívnenie školení zamestnancov ZSSK.

„Ako som už povedal krátko po tomto incidente, podobné situácie, v ktorých sú ľudia rukojemníkmi, sa nesmú opakovať. Generálny riaditeľ ZSSK mi sľúbil, že príjmu všetky potrebné opatrenia, aby sa takáto situácia už neopakovala a zároveň ma informoval, že on osobne nájde spôsob ako odškodní cestujúcich nad rámec zákonom garantovaných kompenzácií,“ povedal po stretnutí Érsek.

Generálny riaditeľ národného osobného vlakového dopravcu podľa rezortu dopravy prisľúbil rýchle vyriešenie celej situácie, na čo osobne dohliadne. Konkrétny spôsob kompenzácie bude známy v najbližších dňoch. Železničná spoločnosť zároveň v krátkom čase zintenzívni nácvik a preškolenie všetkých zamestnancov, aby sa v prípade krízových situácií dokázali správne rozhodnúť a konať rýchlo predovšetkým s ohľadom na bezpečnosť cestujúcich aj zamestnancov.

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek. Foto: SITA/Jakub Julény.
Medzinárodný vlak strhol trakčné vedenie

Medzinárodný vlak EC 270 vo štvrtok 6. septembra strhol trakčné vedenie nad všetkými koľajami za železničnou stanicou Bratislava-Vinohrady smerom na Hlavnú stanicu v Bratislave. V dôsledku mimoriadnej udalosti bola paralyzovaná premávka, poškodený vlak nebolo možné až do 22:00 odtiahnuť do stanice, keďže trať bola pre spadnuté drôty vysokého napätia neprejazdná aj pre nezávislú trakciu, teda pre dieselové rušne. Z bezpečnostných dôvodov tak podľa ZSSK nebolo možné odtiahnutie vlaku, ani presun cestujúcich. Po 23:00 bol vlak stiahnutý do hlavnej stanice a o 23:13 bol už s novým rušňom vypravený do Českej republiky.

Nástupište na Hlavnej stanici v Bratislave. Foto: zsr.sk.Foto: zsr.sk.
Znefunkčnené osvetlenie, klimatizácia, toalety

„ZSSK okamžite spustila havarijný plán, povolala potrebných zamestnancov a fungoval tiež dispečerský aparát. Vzhľadom na pád trakčného vedenia a z toho vyplývajúcu nefunkčnosť elektrického napájania sa súčasne znefunkčnili všetky systémy závislé od energie, teda osvetlenie, klimatizácia či toalety,“ informoval 7. septembra hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Cestujúcim poskytli vodu v množstve, v akom bola k dispozícii v danom vlaku.  „Vzhľadom na veľký počet vlakov, ktorých sa pád trakčného vedenia dotkol, nebolo možné poskytnúť potrebný a adekvátny komfort všetkým cestujúcim,“ uviedol Kováč.

Ilustračné foto: slovakrail.sk.
Vlak Železničnej spoločnosti Slovensko. Foto: slovakrail.sk.
Cestujúci majú nárok na odškodnenie

Každý pasažier má nárok na odškodnenie podľa toho, akým vlakom cestoval. Iné odškodnenie platí pri medzinárodných spojoch, iné pri vnútroštátnych a iné pri vlakoch IC. Cestujúci budú podľa ZSSK odškodnení podľa prepravného poriadku, všetky informácie nájdu na www.slovakrail.sk/sk/prepravny-poriadok-zssk.html. Obrátiť sa môžu aj na kontaktné centrum 18 188. ZSSK sa za vzniknutú situáciu ospravedlnila všetkým dotknutým. V prípade zistenia zlyhania jednotlivca chce vyvodiť dôsledky.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies