Cestári začínajú s opravou zosunutej vozovky pri Spišskom Bystrom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Cesty
Ilustračné foto: SITA.

Práce by mali byť hotové do dvoch mesiacov, vo finále ich môže pribrzdiť zima. 

POPRAD 21. novembra (SITA) – Cestári dnes začínajú s prácami na havarijnom úseku na ceste medzi Popradom a obcou Spišské Bystré, kde sa v polovici septembra zosunula časť vozovky a priepust. „Počas rekonštrukčných prác bude doprava presmerovaná do jedného jazdného pruhu a regulovaná svetelnou signalizáciou, teda tak, ako doteraz. Zhotoviteľ prevzal stavenisko 16. novembra, čas na realizáciu diela je 60 kalendárnych dní odo dňa prevzatia,“ uviedol pre agentúru SITA Marián Barilla, riaditeľ Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja pre oblasť Poprad.

Rekonštrukčné práce si vyžiadajú takmer 116-tisíc eur, zhotoviteľom je firma Swietelsky-Slovakia, s. r. o., Bratislava, ktorá vzišla z verejného obstarávania.

Cesty
Počas rekonštrukčných prác bude doprava presmerovaná do jedného jazdného pruhu a regulovaná svetelnou signalizáciou. Ilustračné foto: pixabay.com.

Po oprave priepustu sa pustia do samotnej vozovky

Priepust budú opravovať v troch fázach, pričom prejazdný bude vždy jeden z jazdných pruhov. Nakoniec sa cestári pustia aj do samotnej vozovky, vo finále by ich však mohli zastaviť podtatranské zimné podmienky. „Zhotoviteľ vyhlásil, že všetky práce je schopný realizovať aj v týchto zimných poveternostných teplotách, s jedinou výnimkou, a to je položenie vrchnej asfaltovej vrstvy. Ak podmienky nebudú priaznivé, položí zatiaľ len ložnú asfaltovú vrstvu, teda podkladovú, a vrchná príde na rad až vtedy, keď budú podmienky vyhovujúce,“ vysvetlil riaditeľ cestárov pre popradskú oblasť.

Situácia sa zhoršovala po každom výdatnejšom daždi

Časť vozovky a priepust sa prepadol 14. septembra. Cestu však podľa riaditeľa začalo trhať už niekoľko týždňov pred tým, vznikali tam výraznejšie trhliny. „Už v auguste bolo viditeľné, že sa svah zosúva dole. To pokračovalo a po každom výdatnejšom daždi sa situácia zhoršovala,“ povedal Barilla, podľa ktorého sa podnikli prvé kroky na opravu priepustu už vtedy.

Keďže ten medzitým spadol, projektant musel pristúpiť k inému riešeniu. „Pripravila sa projektová dokumentácia a nasledoval proces verejného obstarávania,“ vysvetlil Barilla, prečo sa s opravou havarijného úseku začína po viac ako dvoch mesiacoch.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať