Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Cesta R1 má päť rokov, každoročne ňou prejde o milión áut viac

Elektronický výber mýta v auguste tohto roka dosiahol 16,98 mil. eur a medziročne vzrástol o 4,5 %, resp. o 730 tis. eur. Ilustračné foto: Granvia Operation.

V septembri napočítali 50 miliónov vozidiel od otvorenia cesty, 20 percent tvorí nákladná doprava.

Od januára do konca októbra 2016 prešlo po rýchlostnej ceste R1 zhruba 10,5 milióna vozidiel. Do konca roka sa toto číslo podľa predpokladov vyšplhá na zhruba 13 miliónov, čo bude najviac od otvorenia cesty. Najväčší nápor bol v auguste, kedy cestou prešlo 1,2 milióna vozidiel. Rýchlostná cesta R1 má päť rokov.

„V septembri sme zaznamenali métu 50 miliónov vozidiel od otvorenia cesty. Približne 20 percent tvorí nákladná doprava,“ informoval agentúru SITA hovorca správcu a prevádzkovateľa cesty Granvia Operation Robert Kišš.

Rýchlostnú cestu R1 PR1BINA spustili do prevádzky 28. októbra 2011 v úseku Nitra, západ – Tekovské Nemce. Severný obchvat Banskej Bystrice otvorili v júli 2012. Intenzita dopravy každoročne narastá zhruba o milión vozidiel, v niektorých rokoch aj viac. Kým v roku 2012 prešlo cestou R1 spolu 7,3 milióna vozidiel, vlani to už bolo 11,8 milióna.

V tomto roku sa na ceste stalo vyše tridsať dopravných nehôd

Od začiatku roka sa tu stalo 32 dopravných nehôd, z toho 25 bolo bez zranení. Na odpočívadle Tekovské Nemce v smere na Banskú Bystricu nedávno nainštalovali vrak hliadkovacej dodávky. Pochádza z dopravnej nehody 17. marca 2016. Hliadkar práve zabezpečoval nepojazdný kamión, keď do jeho dodávky narazil prichádzajúci kamión.

„Na vozidle hliadky bolo aktivované výstražné svetelné znamenie – blikajúca šípka, ktoré vidieť už z diaľky, je teda nepochopiteľné, že vodič prichádzajúceho kamióna nezareagoval a narazil,“ uviedol Kišš. Hliadkar stál na boku vozidla a po náraze ho odhodilo na krajnicu. Utrpel ťažké zranenia nohy a ramena s odhadovanou dobou liečenia rok. Príčinou nehody bola nepozornosť vodiča kamióna.

Podľa štatistiky je práve nepozornosť najčastejšou príčinou dopravných nehôd a škodových udalostí na rýchlostnej ceste R1 PR1BINA. V tomto roku to tak bolo v 56 percentách prípadov. „Chceme apelovať na vodičov, aby boli ohľaduplní nielen k sebe navzájom, ale aj k hliadkarom a operátorom údržby, ktorí pracujú priamo na ceste. Preto sme aj vystavili tento vrak hliadky ako memento toho, že pre chvíľku nepozornosti môžu byť následky ďalekosiahle alebo až fatálne,“ podčiarkol Kišš. Súčasťou dlhodobej kampane za ohľaduplnosť sú dve informačné tabule situované pri výjazde z odpočívadla.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 20. novembra 2016Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...