Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

ČESMAD Slovakia súhlasí so znížením veku pre vodičov nákladných áut a autobusov

Aktuálny návrh európskej smernice o vysielaní pracovníkov podľa Združenia cestných dopravcov ČESMAD Slovakia skomplikuje fungovanie medzinárodnej cestnej dopravy a spôsobí veľké administratívne a ekonomické problémy slovenským dopravcom. Ilustračné foto: Pixabay.com.

Vek žiadateľov o vodičské oprávnenie skupiny C a CE by sa na základe návrhu poslaneckej novely cestného zákona mal znížiť zo súčasných 21 na osemnásť rokov a skupiny D a DE z 24 na 21 rokov.

Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia súhlasí s poslaneckým návrhom novely cestného zákona v súvislosti zo získaním vodičského oprávnenia skupiny C a D pre nákladné vozidlá a autobusy. Vek žiadateľov o vodičské oprávnenie skupiny C a CE by sa na základe novely mal znížiť zo súčasných 21 na osemnásť rokov a skupiny D a DE z 24 na 21 rokov. Takéto hodnoty už platili na Slovensku do roku 2013. Informovalo o tom združenie v tlačovej správe.

Autodopravcovia  očakávajú, že zmena legislatívy  by mohla výrazne pomôcť v kritickej situácii s nedostatkom profesionálnych vodičov. „Na slovenskom trhu ročne chýba približne 1 900 vodičov nákladných vozidiel a 500 vodičov autobusov, a táto zmena zákona by mohla situáciu výrazne zlepšiť,“ uviedol v správe generálny tajomník ČESMAD Slovakia Pavol Reich.

Zníženie veku vodičov nákladných áut a autobusov môže prilákať absolventov stredných škôl

Zníženie hraničného veku vodičov nákladných vozidiel a autobusov by podľa autodopravcov mohlo k tomuto povolaniu prilákať množstvo absolventov stredných škôl, ktorí sa práve po štúdiu rozhodujú o výbere povolania. Kým súčasné nastavenie legislatívy vytvára pre možných záujemcov z radu stredoškolských absolventov hluché trojročné alebo šesťročné obdobie, úprava by vytvorila plynulý prechod.

Podmienky vyplývajúce z novely sú podľa združenia ČESMAD Slovakia pripravené tak, že aj keď mladí žiadatelia získajú vodičský preukaz týchto skupín, musia okrem toho získať aj základnú kvalifikáciu v podobe kvalifikačnej karty vodiča. Okrem všetkých takto získaných vedomostí a skúseností bude môcť mladý profesionál jazdiť len na vnútroštátnej preprave v rámci Slovenska. Vďaka takto stanoveným podmienkam nie je potrebné obávať sa, že za volant nákladného auta alebo autobusu si sadne človek, ktorý nemá adekvátne vedomosti, schopnosti či psychologické predpoklady k vykonávaniu tohto povolania, uvádza ČESMAD.

„Mladí vodiči takto získajú dôležité skúsenosti, kým dovŕšia limitný vek 21 rokov pre vykonávanie medzinárodnej dopravy. Vidíme tu obrovský potenciál pre zvýšenie počtu profesionálnych vodičov kamiónov a autobusov,“ uviedol Reich. Každodenným problémom viac ako deväťsto členských dopravných spoločností združenia je práve nedostatok vodičov, ktorý bráni v rozširovaní ich podnikateľskej činnosti.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 1. marca 2017Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...