Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

V Bratislave sa zídu odborníci na cestné kontroly z EÚ

Slovenská správa ciest dala vypracovať štúdiu realizovateľnosti pre cestu prvej triedy I/51 hranica ČR/SR - Holíč - Senica - Trnava a časť nadväzujúcej cesty I/61 po Hrnčiarovce nad Parnou. Ilustračné foto: SITA/Viktor Zamborský

Podľa odborníka len prostredníctvom systému neočakávaných cestných technických kontrol je podľa neho možné zabezpečiť, aby vozidlá zostali v dobrom technickom stave počas obdobia medzi dvomi pravidelnými kontrolami technického stavu.

V Bratislave sa v pondelok zídu odborníci na cestné technické kontroly z celej Európskej únie. Podujatie sa koná v rámci slovenského predsedníctva v Rade EÚ. Ako povedal dnes pre agentúru SITA generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií na ministerstve dopravy Michal Halabica, kontroly technického stavu sú súčasťou širšieho systému, ktorého cieľom je zabezpečiť, aby sa vozidlá počas používania udržiavali v bezpečnom a environmentálne prijateľnom stave.

„Tento systém zahŕňa pravidelné kontroly technického stavu vozidiel a cestné technické kontroly,“ povedal s tým, že pravidelná kontrola technického stavu by mala byť hlavným nástrojom na zabezpečenie dobrého technického stavu vozidiel. Cestné technické kontroly úžitkových vozidiel by mali byť len doplnením pravidelných kontrol.

Len prostredníctvom systému neočakávaných cestných technických kontrol je podľa neho možné zabezpečiť, aby vozidlá zostali v dobrom technickom stave počas obdobia medzi dvomi pravidelnými kontrolami technického stavu.

Cestné technické kontroly bránia aj nekalej súťaži

Cestné technické kontroly predstavujú podľa Halabicu kľúčový prvok na dosiahnutie nepretržitej vysokej úrovne technického stavu úžitkových vozidiel počas ich používania v cestnej premávke. Takéto cestné technické kontroly neprispievajú len k bezpečnosti cestnej premávky a znižovaniu emisií pochádzajúcich z vozidiel, ale tiež pomáhajú zabraňovať nekalej súťaži v cestnej doprave z dôvodu uznávania rozdielnej úrovne kontrol medzi členskými štátmi, upozornil.

Keďže v záujme zvýšenia bezpečnosti cestnej premávky a zlepšenia životného prostredia nebolo možné vysokú úroveň cestných technických kontrol uspokojivo dosiahnuť na úrovni samostatných členských štátov, preto bolo podľa neho najvhodnejšie prijať jednotný predpis v rámci Európskej únie.

Smernicu treba prevziať do mája budúceho roka

Túto smernicu sú členské štáty povinné transponovať do svojich vlastných právnych poriadkov do 20. mája 2017 s tým, že členské štáty túto smernicu budú uplatňovať od 20. mája 2018.

Nová smernica stanovuje požiadavky na hodnotenie vozidla, požiadavky na kontrolných technikov a na kontrolné zariadenia. Stanovený je minimálny percentuálny počet kontrolovaných vozidiel v členskom štáte.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 1. októbra 2016Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...