Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Dopravcovia sa cítia v nevýhode oproti okolitým štátom, hovoria o kríze v odvetví a zlých podmienkach na zamestnávanie vodičov a podnikanie. Ilustračné foto: pixabay.com.
30. novembra 2017 16:01 Cestná doprava od Nasa DopravaSITA

Autodopravcovia a motoristi chcú rokovať s premiérom o svojich hlavných problémoch

Únia autodopravcov Slovenska a Ústredný automotoklub SR majú výhrady najmä k nevyhovujúcim legislatívnym podmienkam na svoju činnosť, k vysokej spotrebnej dani na pohonné látky, ako aj k tragickému vývoju dopravnej nehodovosti.

BRATISLAVA 30. novembra (SITA) – Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) a Ústredný automotoklub SR (ÚAMK) požiadali premiéra Roberta Fica o osobné stretnutie a prerokovanie hlavných problémov cestných dopravcov. Výhrady majú najmä k nevyhovujúcim legislatívnym podmienkam na svoju činnosť, k vysokej spotrebnej dani na pohonné látky, ako aj k tragickému vývoju dopravnej nehodovosti.

Zástupcovia oboch organizácií o tom informovali vo štvrtok s tým, že kópiu listu odovzdali aj na Ministerstve dopravy a výstavby SR, pričom sa podľa nich s týmto rezortom tri roky neúspešne snažia o otvorený dialóg.

Žiadajú prehodnotiť skladbu spotrebnej dane z pohonných hmôt

UNAS a ÚAMK chcú na stretnutí s premiérom otvoriť deväť problémov. Žiadajú, aby sa 80 % z výberu elektronického mýta vrátilo do rozvoja dopravnej infraštruktúry, vrátane výstavby diaľnic, ako je to v Nemecku. Za potrebné považujú aj riešenie výšky pokút za mýtne priestupky spolu s nedostatkami mýtneho systému, či nezvyšovanie povinného zmluvného poistenia pre nákladnú dopravu, aby domáci autodopravcovia boli konkurencieschopní. Trvajú tiež na prehodnotení parametrov skladby spotrebnej dane z pohonných hmôt s cieľom optimalizácie ich konečnej ceny.

Člen predsedníctva Únie autodopravcov Slovenska Stanislav Skala. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Autodopravcovia majú problémy aj pre konkurenciu zo zahraničia 

„Vážna situácia v doprave pretrváva už niekoľko rokov a je len otázka času, kedy sa stane skutočne pálčivým celospoločenským problémom. Vo veľkej miere má na to vplyv aj vysoká konkurencia z okolitých štátov Európskej únie, čo spôsobuje, že mnoho našich autodopravcov musí svoje podnikanie ukončiť a hľadať si prácu mimo republiku,“ upozornil člen predsedníctva UNAS Stanislav Skala.

Napríklad, v Poľsku podľa neho majú autodopravcovia dotované pohonné látky a mnoho ďalších výhod. „My sa musíme vysporiadať aj s neexistenciou prípadných úľav na pokutách, s platením mýta na diaľniciach, vysokými cestnými daňami a zlým stavom ciest, čo má za následok tragický vývoj v oblasti dopravnej nehodovosti,“ dodal Skala.

Motoristi cítia diskrimináciu v zákone o športe

Prezident ÚAMK Juraj Smrečan zdôvodnil potrebu priameho dialógu s premiérom tým, že niekoľkoročné úsilie o efektívnu komunikáciu s príslušnými štátnymi inštitúciami neprinieslo potrebné výsledky. „Ide totiž nielen o zlepšenie podmienok pre autodopravcov, ale aj o prehodnotenie stavu motoristického hnutia na Slovensku. V tomto smere cítime absenciu kvalitnej dopravnej výchovy, ako aj nedostatky v súčasnom zákone o športe, kde sa nachádzajú diskriminačné prvky pre motorizmus,“ priblížil Smrečan.

Prezident Ústredného automotoklubu SR Juraj Smrečan. Foto: SITA/Branislav Bibel.

Podporujú dobudovanie severo-južného cestného prepojenia

Zodpovednosť za preťažovanie vozidiel by mala byť podľa dopravcov a motoristov presunutá aj na odosielateľov už pri nakládke. Upozorňujú tiež na tragickú nehodovosť na cestách, pričom navrhujú zaviesť povinnú dopravnú výchovu.

Zákon o športe by zas mal byť podľa oboch organizácií upravený, lebo v súčasnej podobe je pre motoristov veľmi nevýhodný. UNAS a ÚAMK zároveň podporujú aktivity primátorov a starostov Iniciatíva stredné Slovensko za dobudovanie severo-južného cestného prepojenia.

Témy

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Odporúčame

Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies