Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Obchvat Žiliny na úseku diaľnice D3 by mal byť odovzdaný do užívania na jeseň

Rozostavaný úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno (na snímke) by mal byť sprístupnený motoristom na jeseň tohto roku. Foto: SITA/Milo Fabian

Práce na výstavbe úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno v dĺžke 4,25 kilometra podľa Národnej diaľničnej spoločnosti pomaly finišujú. Súčasťou úseku je dvojrúrový tunel Považský Chlmec v dĺžke 2 218 metrov a estakáda ponad vodnú nádrž Hričov.

Úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno by mal byť sprístupnený motoristom na jeseň tohto roku. Ako Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) vo štvrtok informovala, práce na stavbe obchvatu Žiliny v dĺžke 4,25 kilometra pomaly finišujú. Súčasťou úseku je dvojrúrový tunel Považský Chlmec v dĺžke 2 218 metrov a estakáda ponad vodnú nádrž Hričov.

Diaľnica začína priamym napojením na už sprevádzkovaný úsek D1 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov. Následne premosťuje 1,5 kilometra dlhou estakádou Hričovskú priehradu a potom vchádza do tunela Považský Chlmec. Estakáda stojí na 57 pilieroch, z nich 35 je vo vode. Tunel sa razil zo šiestich strán súčasne s pomocou 240 robotníkov a 35 strojov.

Estakáda ponad priehradu patrí technicky medzi výnimočné stavby

“Estakáda žilinského obchvatu patrí k unikátnym stavbám predovšetkým svojimi technickými parametrami. Nosná konštrukcia mosta dosahuje dĺžku až 1 493 metrov a realizuje sa použitím viacerých technológií súbežne – na pevnej skruži, na výsuvnej skruži a letmou betonážou s vozíkmi,” priblížila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Po krajoch estakády bude protihluková stena so stĺporadím zabezpečujúcim osvetlenie proti nárazu vtákov. “Technickými parametrami konštrukcie, navrhnutým postupom výstavby a celkovým estetickým stvárnením sa estakáda zaradila medzi výnimočné konštrukcie v celoeurópskom meradle,” dodala hovorkyňa.

Diaľničný úsek mal byť pôvodne hotový začiatkom tohtoročného leta 

Úsek D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je vo výstavbe od leta 2014 a pôvodne mal byť ukončený v júni tohto roku. Zhotoviteľ požiadal o predĺženie lehoty výstavby do septembra. Úsek stavia konzorcium stavebných spoločností EuroviaSK, a. s., Košice, Hochtief CZ, a. s., Praha a SMS, a. s., Banská Bystrica (predtým Stavby mostov Slovakia). Diaľnicu sa zaviazali postaviť na základe zmluvy z mája 2014 za 254,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (305,88 mil. eur vrátane dane).

Výstavba úseku je financovaná najmä z peňazí Európskej únie a v menšej miere zo štátneho rozpočtu v rámci dvoch programových období, a to z operačných programov Doprava 2007 – 2013 a Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Po dobudovaní úseku D3 by mali motoristi v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy ušetriť tri a pol minúty.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 23. februára 2017Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...