Európske mýto využilo už takmer deväťtisíc vozidiel, záujem o službu podľa diaľničiarov predbehol očakávania

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kým domáci vodiči osobných automobilov, motocyklov a autobusov platia mýto cez štátnu aplikáciu e-Toll, zahraniční si musia diaľničný lístok zakúpiť v predstihu cez systém Autopay. Elektronické mýto, mýtna brána, mýtny systém
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Za prvý mesiac od spustenia Európskej služby elektronického výberu mýta (EETS) využilo službu takmer deväťtisíc vozidiel. Ako ďalej informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS), aktuálne službu využíva viac ako 18 percent zo všetkých aktívnych zákazníkov na Slovensku. Spustili ju v polovici marca.

Podľa diaľničiarov záujem o európske mýto v prvých dňoch predbehol aj najoptimistickejšie predpoklady.

Dopravcovia majú možnosť rozhodnúť sa prostredníctvom koho chcú platiť mýto. Akreditované medzinárodné spoločnosti preto o svojich zákazníkov bojujú pridanými benefitmi a ďalšími výhodami,“ podotkol riaditeľ úseku spoplatnenia a IT Národnej diaľničnej spoločnosti Peter Braška.

Z celkového objemu mýta, ktoré sa vybralo prostredníctvom EETS, až štvrtina pripadá na domácich dopravcov. Zvyšných 75 percent uhradili zahraniční zákazníci. Predovšetkým z Poľska s podielom 19 %, z Česka s podielom 14 %, Rumunska so 14 percentami a Nemecka s podielom 13,5 %.

V súčasnosti na Slovensku poskytujú službu EETS štyri medzinárodné spoločnosti, ktoré prešli na Slovensku kompletnou akreditáciou. Taliansky Telepass, nemecký Toll4Europe a české spoločnosti Eurowag a ITIS.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Peter Braška
Firmy a inštitúcie EurowagITISNárodná diaľničná spoločnosťTelepassToll4Europe