Druhá koľaj na trati Bratislava - Komárno je nevyhnutná, Lackovič apeluje na jej skoré vybudovanie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Rýchlik, ZSSK, vlak
Foto: ilustračné, FB, www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Zverejnený zámer vlády vybudovať druhú koľaj na železničnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno podporuje hnutie Progresívne Slovensko. Očakáva, že projekt bude zrealizovaný v čo najkratšom čase.

Poslanec Národnej rady SR Marek Lackovič za progresívcov informoval, že je nevyhnutné čo najskôr túto trať zdvojkoľajniť, na čom sa zhodujú aj odborníci. Čoskoro totiž dosiahne hranicu svojej životnosti až polovica stokilometrovej trate.

Päťnásobné zvýšenie cestujúcich

„Druhá koľaj umožní nasadenie nových vlakov a nových spojov. Na trati sa tak bude môcť prepraviť prakticky dvojnásobné množstvo cestujúcich, čo pomôže prilákať nových ľudí k využívaniu verejnej dopravy,“ očakáva Marek Lackovič. Pripomenul, že ročný počet prepravených cestujúcich na železnici medzi Bratislavou a Komárnom sa od roku 2011 zvýšil päťnásobne – na štyri milióny, k čomu prispel aj vstup súkromného dopravcu.

O pláne vybudovať druhú koľaj na trati Bratislava – Komárno formou projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) informoval v piatok počas kontrolného dňa v rezorte dopravy predseda vlády Robert Fico (Smer). Tento zámer chce predstaviť spolu s inými projektmi na júnovej návšteve Číny.

Najvyťaženejšia regionálna trasa

„Je to veľmi dobrý príklad pre PPP projekty,“ povedal premiér. Trať medzi Bratislavou a Komárnom je najvyťaženejšia regionálna trasa na slovenských železniciach.

„Je tak vyťažená tá jedna koľaj, že už tam nie sme schopní nasadiť ďalšie vlaky,“ zdôvodnil potrebu výstavby druhej koľaje Robert Fico. Podľa neho treba vtiahnuť do výstavby infraštruktúry a veľkých strategických podnikov aj súkromný kapitál, súkromné vklady ľudí aj vklady ľudí v dôchodkových správcovských spoločnostiach, ale hlavne cez PPP projekty.

Akýkoľvek kapitál je dobrý

„Akýkoľvek zahraničný kapitál je pre Slovensko dobrý, keď sem pritiahneme akékoľvek investície do infarštruktúry,“ poznamenal k uvažovanému zdvojkoľajneniu spomínanej železničnej trate formou PPP projektu minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru).

„PPP projekt je vždy najlepšie riešenie, je to pre štát najväčší benefit,“ dodal.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jozef Ráž mlMarek LackovičRobert Fico
Firmy a inštitúcie Národná rada SRProgresívne Slovensko (PS)Smer - SSDZSSK Železničná spoločnosť Slovensko