Betónovú cestu Turčianske Teplice - Príbovce začali rekonštruovať

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Najvhodnejšie riešenie trasy ciest prvej triedy I/51 a I/76 v Nitrianskom samosprávnom kraji navrhne štúdia realizovateľnosti. Ilustračné foto: pixabay.com.

Stavebné práce by mali byť hotové v prvej polovici roku 2019. Pätnásť kilometrová cesta bude obnovená s podporou peňazí Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. 

Nevyhovujúca betónová cesta prvej triedy z Turčianskych Teplíc do Príboviec I/65 bude zrekonštruovaná. Stavebné práce, ktoré sa na uvedenom úseku začali v pondelok, by mali byť hotové v prvej polovici roku 2019. Informovalo o tom Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Pätnásť kilometrová cesta bude obnovená s podporou peňazí Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Celkové náklady projektu predstavujú 20 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, z toho zdroje EÚ 17 mil. eur a štátu 3 mil. eur.

Financovanie rekonštrukcie cesty je zabezpečené

Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) pri príležitosti začiatku rekonštrukcie povedal, že nevyhovujúci stav cesty spájajúcej Turiec a Kremnicu spôsoboval trápenie už veľmi dlho.

„Som rád, že sa podarilo zabezpečiť financovanie a dotiahnuť aj zdĺhavý proces prípravy projektu, aby sme mohli začať s rekonštrukciou. Ide o dôležitú časť severojužnej trasy Slovenska, tak pre turčiansky región, ako aj pre tranzitnú dopravu,“ povedal Érsek.

Po ceste Turčianske Teplice – Príbovce denne prejde osemtisíc vozidiel a až pätinu tvorí nákladná preprava. Skvalitnenie a rozšírenie cesty odľahčí aj okolité obce Príbovce, Benice, Moškovec, Jazernica a Malý Čepčín, ktoré trpia zvýšenou premávkou, práve z dôvodu, že motoristi sa snažia rozbitú vozovku obchádzať.

Obnova betónovej cesty je potrebná aj pre lepšiu bezpečnosť

Obnova cesty zahŕňa aj rekonštrukciu piatich mostov, šiestich križovatiek a vybudovanie chodníkov pre chodcov. Jej obnova bude za súbežnej premávky.

„Betónové cesty sú pozostatkami minulej doby a v súčasnosti je ich dedičstvom hlavne trasenie a nebezpečné diery na vozovke. Rekonštrukcia je teda nevyhnutná aj pre lepšiu bezpečnosť premávky,“ uviedol minister Érsek.

V pláne projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra sú aj ďalšie cesty prvej triedy, napríklad nový obchvat Brezna, Šale, Prešova, rekonštrukcia križovatky v Štúrove, v Prešove alebo cesta z Medveďova do Veľkého Medera. Celkovo sa v rámci operačného programu do roku 2023 plánuje postaviť a zmodernizovať tristo kilometrov ciest prvej triedy.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať