Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Autobusy na východe počkajú na večerný IC vlak

Na večerný IC vlak počkajú autobusy na východe. Foto: ZSSK

Železničná spoločnosť Slovensko sa dohodla s autobusovými spoločnosťami SAD Humenné, Arriva Michalovce a eurobus na vytvorení autobusových prípojov do Svidníka, Giraltoviec a Sečoviec od večerného IC vlaku.

Autobusy na  východe počkajú na večerný IC vlak. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) sa dohodla s autobusovými spoločnosťami SAD Humenné, a. s., Arriva Michalovce, a. s. a eurobus, a. s. Košice na vytvorení autobusových prípojov do Svidníka, Giraltoviec a Sečoviec. Prvé dve uvedené mestá železnicu vôbec nemajú a do tretieho vlaky nepremávajú už od roku 2003, informoval štátny osobný vlakový dopravca.

“Uvedomujeme si, že cesta sa nekončí vystúpením z vlaku na stanici. Potrebujeme hľadať spôsoby, ako cestujúcemu pomôcť dostať sa čo najbližšie k jeho cieľu,” povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. “S našimi partnermi sme dohodli čakanie dvoch autobusov na posledný večerný vlak InterCity,” dodal.

Do Svidníka a Giraltoviec sa dá ísť autobusom s prestupom v Kysaku

V autobusových prípojoch platí štandardné cestovné autobusových dopravcov. Do Svidníka alebo Giraltoviec sa dá cestovať s prestupom v Kysaku. K vlaku IC s odchodom z Bratislavy o 17:33 môžu cestujúci využiť každý pracovný deň autobus spoločnosti SAD Humenné, ktorý v prípade nevyhnutnosti vlak počká aj dvadsať minút.

V piatky okrem toho nadväzujú autobusové prípoje aj k predchádzajúcim dvom IC vlakom. V Košiciach je cez pracovné dni a v nedele k dispozícii šesť autobusových prípojov v smere do Sečoviec, v sobotu premávajú štyri.

“Prípojný autobus spoločnosti Arriva Michalovce na večerný IC vlak počká do desať minút. ZSSK štandardne zabezpečuje v Košiciach a Kysaku aj vlakové prípoje do Prešova, Sabinova, Lipian, Vranova nad Topľou, Trebišova, Michaloviec, Strážskeho, Humenného, a to k bežným rýchlikom, ale aj IC vlakom,” priblížil riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč. “Na prípojné vlaky v Humennom zas nadväzujú osobné vlaky do Medzilaboriec, Sniny a Stakčína,” uzavrel.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Autor Dátum 19. marca 2017Zdroj SITA

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...